wtorek, 18 października 2011

Symbian Anna i "błąd systemu"

Symbian Anna w mojej Nokii dał mi już lekko popalić. Oczywiście nie mówię tu o różnego rodzaju niedogodnościach związanych z dotychczasową eksploatacją Nokii N8, ale o nowościach związanych z instalacją nowej wersji systemu operacyjnego Symbian. Po prostu pewnych rzeczy do tej pory nie było. Jakich rzeczy? Na przykład "błędów systemu".

Od momentu zainstalowania Symbiana w wersji Anna już kilkakrotnie zdarzyło mi się, że w trakcie korzystania z Nokii N8 pojawił się nagle komunikat "Błąd systemu", zaopatrzony poniżej jedynie w przycisk "OK". Nie widzę ani żadnych racjonalnych przyczyn jego pojawienia się, ani tym bardziej nie widzę uzasadnienia jego egzystencji. Każdorazowo bowiem po pojawieniu się owej dość intrygującej informacji naciskam przycisk "OK" (jedyna dostępna opcja widoczna na ekranie) i... mogę dalej kontynuować pracę. Tak jakby żadnego błędu nie było. To po co był komunikat, że był?

Wiem, że już samo czytanie o tym to jakaś paranoja i że być może niektórzy z czytelników nie bardzo mogą w to uwierzyć. Tym bardziej, że na ten moment nie dysponuję zdjęciem owego komunikatu... :-)

Ale postaram się, obiecuję! :-)


edit 2011.10.19:
No i proszę - nie trzeba było długo czekać. "Błąd systemu" wystąpił zaraz następnego dnia po dokonaniu wpisu na ten temat. Tym razem jednak miałem pod ręką aparat fotograficzny i uwieczniłem ten złowieszczy komunikat. Oto on w pełnej krasie:



Oczywiście po naciśnięciu przycisku "OK" komunikat znika, a telefon nie wykazuje żadnych niepokojących objawów, żadnych problemów, żadnych błędów.

Więc ponownie pytam - to po cholerę ten "błąd systemu" jest?

4 komentarze:

  1. wg mnie to jest tak że pojawia się błąd i zanim wyskoczy okienko komunikatu to ten błąd jest naprawiany przez system...

    OdpowiedzUsuń
  2. nie nie,

    ten bład pojawił się u mnie dopiero po instalacji Symbiann Anna Service Pack w mojej N8. I za cholerę nie moge się jego pozbyć. Instalowałem system, kombinowałem jak koń i nie mogę. Nie mogę właczyć aparatu bo wyskakuje błąd systemu.I przy paru innych okazjach również występuje ten błąd.

    OdpowiedzUsuń
  3. Też tak miałem! Aparat mi nie działał i po włączeniu telefonu powitanie "Błąd systemu" xd. Tak się dzieje kiedy w systemie brakuje plików potrzebnych do wykonania jakiejś operacji z którą telefon normalnie by sobie poradził. Mi to zaczęło wyskakiwać po przerwanym hard resecie... Zainstaluj system jeszcze raz albo zrób hard reset i błąd zniknie (ale tym razem zrób kopię, chyba że chcesz wyczyścić pamięć masową ;) )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marcel, to nie jest takie proste... :)

      W moim egzemplarzu N8 sytuacja się na szczęście się już w zasadzie zupełnie uspokoiła (od czasu Belle zdarzyło się to bodaj raz), ale nie wiązałbym tego komunikatu z brakiem plików... Raczej jest to odpowiednikiem słynnego "niebieskiego ekranu" z systemów operacyjnych Microsoft - pojawiających się na ogół nagle i bez konkretnej przyczyny ;-) Podobnie w N8 - nie zauważam żadnej logiki ani w pojawianiu się komunikatu "błąd systemu", ani w zapobieganiu mu. I nie pomagały ani resety/restarty (w tym "hard"), ani reinstalacje.

      Ale na szczęście nie pamiętam już kiedy widziałem go ostatni raz :-)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...