środa, 8 lutego 2012

Nokia N8 i instalacja Symbian Belle

Pojawiła się już oficjalna aktualizacja Symbian Belle dla Nokii N8. Postanowiłem więc zainstalować ją w moim telefonie. Nie obyło się bez utrudnień...

Pierwsze utrudnienie? Do aktualizacji wymagany jest komputer (sama paczka ma ok. 200 MB).




Jestem już PO aktualizacji. Ale utrudnień jest więcej.

Zniknęły ustawienia sieci Wi-Fi, ustawienia budzika, konfiguracja połączenia Internet Orange, część aplikacji nie działą (np. Opera Mini - musiałem ją pobrać i zainstalować jeszcze raz), zniknęła część aplikacji - szczególnie rozsierdził mnie brak Swype (a także zniknięcie pełnej wersji Angry Birds, którą kupiłem 2 miesiące temu w Sklepie Nokia!)

A na dodatek ekran główny wygląda jak kopia systemów konkurencji.



Generalnie burdel. Trudno, trzeba zacisnąć zęby i zrobić porządek.

11 komentarzy:

  1. Ja też wczoraj zainstalowałam tą aktualizację na mojej N8... Też mam mieszane uczucia. Wszystkie ustawienia się zresetowały i mam problem, żeby niektóre przywrócić, po prostu nie pamiętam jak. Po wejściu do Menu wszystko jest rozwalone, bez ładu i składu, wcześniej były foldery Aplikacje, Biuro etc. Zdecydowanie bardziej mi to pasowało. Zegar ogromny, na pół ekranu i tylko on, brak kalendarza, czy profili. Mogłabym tak wymieniać i wymieniać...
    Twojego bloga odwiedzam już od jakiegoś czasu. Uważam że jest świetny, w niejednej sytuacji mi pomógł :) a trafiłam na niego, chcąc skonfigurować bezpłatną nawigację. Jednak dopiero teraz odważyłam się napisać komentarz. Szkoda, że taki niezbyt przyjemny - ale musiałam wyrazić swoje poirytowanie.
    Pozdrawiam!

    P.S. Chciałabym ustawić coś takiego, żeby połączenie z internetem było zawsze ze znanego Wi-fi, żeby nie łączył mi się z internetem za pośrednictwem mojego operatora, albo chociaż, żeby zawsze pytał o to. Wcześniej wydaje mi się, że było to w Ustawieniach i Łączności. Teraz nie mogę tego znaleźć. Może mógłbyś mi pomóc?

    OdpowiedzUsuń
  2. A i mam problem ze Swypem. Zainstalowałam go, ale problem jest z polskim słownikiem, błąd w instalacji. Jak to jest u Ciebie?

    OdpowiedzUsuń
  3. oj odchęciacie mnie od instalki belle :D... Magda, musisz w ustawieniach połączeń ustawić z automatycznie na zawsze pytaj... A co do swype, miałem tak samo w swojej e7 z anna, wystarczy wejść w menadżera plików w pamięć urządzenia lub kartę jeśli ją masz wyszukać coś o nazwie ,,swype_pl_cośtam_coś.exe,, kliknąć w to i instaluje się

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie z ustawieniami połączeń miałam tak poprzednio, teraz nie mogę w ogóle znaleźć takiej opcji. Nie wiem, może źle szukam.
    Swype zrobiłam - dzięki TaKeT! :)
    Ale mam nowy problem. Podłączyłam telefon do komputera, chcąc zgrać świeżo zrobione zdjęcia. W takich wypadkach zawsze otwieram Eksplorator Windows i wchodzę w folder N8, tam w zdjęciach są posegregowane zdjęcia z aparatu według dat. Jednak w moim folderze z lutego 2012 są tylko zdjęcia robione jeszcze przed aktualizacją, tych robionych przed chwilą nie ma. Musiałam bawić się z programem, który otwiera się przy podłączeniu (ten z ikoną telefonu).
    Jak już narzekać to na wszystko! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. A! Angry Birds można teraz znowu pobrać za darmo! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. # Magda
    # TaKeT

    Połączenie z Internetem
    =======================
    Jeśli chodzi o połączenie z Internetem to oprócz ustawienia opcji "zawsze pytaj" można jeszcze przypisać poszczególnym połączeniom priorytety (np. znajome W-Fi - priorytet 1, operator GSM - priorytet 2).

    Aplikacje w Sklep Nokia
    =======================
    W Sklep Nokia jest znów promocja związana tym razem z aktualizacją Nokia Suite w komputerze lokalnym. I rzeczywiście ponownie można pobrać kilka wybranych płatnych aplikacji za darmo :)

    Swype
    =====
    Niestety, Swype u wielu osób sprawia problemy przy instalacji. Wyświetla komunikat o błędzie przy instalacji, nie widzi paczki z polskim słownikiem, zawiesza się. Co może pomóc? Restart. I naprawdę w kilku telefonach pomógł on od razu :)

    P.S. Co do reszty - szykuję już newsa na temat przesiadki z Anna na Belle. Takie krótkie podsumowanie i tutorial w jednym ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dingo, a masz jakiś sposób na antyaktualizacje? Żeby z belle do anny wrócić? A chociaż telefon przyśpieszył?

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam!

    Bardzo proszę o informacje na temat kalendarza w Belli, mianowicie chodzi mi o to czy przypomnienia działaja tak samo jak w Annie.
    W Annie jak ustawie przypomnienie z alarmem to w momencie przypomnienia przez około 30s słychać alarm i pojawia się treść wpisanego przypomnienia na ekranie wraz z przyciskiem STOP i WYCISZ.

    Bardzo mi zależy na tej informacji zanim zainstaluję Bellę.

    OdpowiedzUsuń
  9. # TaKeT
    Z pewnością powrót z Belle do Anna jest możliwy, ale z pewnością też skomplikowany. Na ten moment nie dysponuję żadną dokładną instrukcją. Ale najważniejsze: jesteś pewien, że chcesz powrócić do wersji Anna? Mnie w pierwszym momencie Belle nie dość, że zirytowała to jeszcze rozczarowała, ale teraz... podoba mi się już coraz bardziej! :) Więc proponuję jeszcze się pooswajać ;)

    # don
    Dokładnie tak samo działa kalendarz w wersji Belle. Zaufaj, przed chwilą to nawet tak na wszelki wypadek specjalnie dla Ciebie przetestowałem.
    A więc na 15 minut przed wydarzeniem pojawia się okienko z nazwą wydarzenia, datą, godziną i opcjami do wyboru: "Zatrzymaj" oraz "Pomiń". Do tego dźwięk alarmu przez ok. 30 sekund.
    Czyli instalujesz Belle jeszcze dzisiaj? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki bardzo!!!

      Właśnie testuję Bellę świeżo po instalacji.

      Usuń
  10. Bella :-( porażka... sługo zwlekałam nad instalacją i w koncu coś mnie podkusiło i jak się okazuje ... lipa... na maxa.... nie ma nawet standardowego NOKIA MESSAGE 1 DZWONKA... funkcja, która mi się bardzo podobała to pominięte wydarzenia... i teraz ;'( płaczę nad swoją NOKIĄ n8 i powtarzam nigdy więcej żadnych aktualizacji, wie ktoś może jak cofnąć to dziadostwo ja wolałam poprzednią wersję... nie orientuje się co to było czy symbian czy co.... ale bardziej mi się podobało tamto.... ;(:(

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...