niedziela, 30 października 2011

Nokia N8 i podłączenie bluetooth BH-211 - sukces!

Jak podłączyć bluetooth Nokia BH-211 do telefonu Nokia N8? Pytanie to powróciło nagle jak bumerang...

Jakiś czas temu zaginęła gumowa osłonka od jednej z moich oryginalnych słuchawek Nokia WH-701 dołączonych fabrycznie do Nokii N8. Zdesperowany postanowiłem podjąć jeszcze raz próbę podłączenia do telefonu zestaw słuchawkowego bluetooth Nokia BH-211. Mimo, że poprzednia próba podłączenia Nokia BH-211 była całkowicie nieudana to tym razem miałem cichą nadzieję, że może być to łatwiejsze z uwagi na nowy system Symbian Anna zainstalowany niedawno w mojej Nokii N8.
Niestety, łączenie ze sobą telefonu Nokia N8 i słuchawki Nokia BH-211 to prawdziwa droga przez mękę. Próbowałem wszelkich możliwych sposobów w przeróżnych konfiguracjach: np. włączanie w N8 wyszukiwanie "wszystkich urządzeń" bluetooth przy włączonym cały czas BH-211, a potem włączanie BH-211 w trakcie wyszukiwania urządzeń bluetooth przez N8. I długo, długo nic...

Na szczęście moje zmagania w końcu uwieńczone zostały sukcesem. Pomogło dopiero wielokrotne naciskanie (w trakcie wyszukiwania przez Nokię N8 urządzeń bluetooth) przycisku słuchawki BH-211 - krótkie, dłuższe i bardzo długie (włącznie z wyłączaniem i ponownym włączaniem słuchawki). Równolegle podpinałem i odłączałem do BH-211 wtyczkę ładowarki (co wg oficjalnej instrukcji do BH-211 jest forma restartu urządzenia). Nagle moim oczom na ekranie Nokii N8 ukazał się upragniony komunikat, że znaleziono urządzenie BH-211 oraz że nawiązano z nim połączenie.

Na dodatek nawet udało się ustawić wszystko tak, że bluetooth BH-211 działa doskonale nawet gdy w Nokii N8 włączyłem jej ukrywanie przy wyszukiwaniu przez inne urządzenia.

Szkoda tylko, że trwało to tyle czasu. Od poprzedniej próby minęło już bowiem pół roku - ale w końcu udało się. Lepiej późno niż wcale.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...