piątek, 7 stycznia 2011

Zawieszanie się Nokii N8

Mówi się (a raczej pisze), że Nokie N8 notorycznie się zawieszają. Mówi się i pisze, że ponoć Symbian^3, chociaż miał być przełomowy, to jest jeszcze niedopracowany i nie da się na nim pracować. Nie lubię uogólnień, dlatego zawsze podchodzę raczej dość sceptycznie do informacji przekazywanych takimi kanałami. Jak wygląda stabilność systemu Symbian^3 w przypadku mojego modelu?



Nokia N8 zawiesiła mi się dokładnie 4 razy w ciągu ponad 2 miesięcy użytkowania. Teraz jednak bardzo ważna informacja. 2 z tych 4 zawieszeń nastąpiły w momencie uruchomienia ogromnej ilości zadań/aplikacji - raz z mojej niewiedzy i pośpiechu, a drugim razem z chęci testowania (otwierałem co się tylko dało, aż "do oporu"). Problem z zawieszeniem się Nokii N8 wystąpił też jeden raz (trzecie zawieszenie) z winy "zewnętrznej" - zawieszenie pojawiło się zaraz po wgraniu nowego dodatku z OviStore do telefonu. Dodatek po restarcie został usunięty, a problem rozwiązany. Czwarty raz związany był z czynnikiem losowym - nie zauważyłem żadnego powodu wystąpienia tego zawieszenia. Zatem tylko zawieszenie nr 4 można zaklasyfikować jako "winę telefonu".


Mógłbym więc napisać, że ciągłe zawieszanie się N8 to bzdura. Nie lubię jednak takiego stylu formowania wniosków, dlatego stwierdzam: moja Nokia N8 nie ma problemów z zawieszaniem się. Co więcej - na systemie Symbian^3 można wygodnie pracować, na dodatek sprawuje się on więcej niż dobrze.

I to tyle w temacie systemu Symbian^3 i jego "notorycznego zawieszania".

1 komentarz:

  1. W mojej N8 nie jest tak dobrze. W ciągu 3 tygodni zawiesiła się chyba ze 6 razy. W większości przypadków podczas korzystania z nawigacji OVI, szczególnie przy kiepskim sygnale GPS. Być może ma to związek z tym że załadowałem trochę zdjęć satelitarnych i używałem tej warstwy (a to pewnie obciąża pamięć), no ale to nie powinno mieć miejsca.

    Słyszałem od koleżanki o podobnych problemach w trybie GPS w Samsungu Galaxy 9000S, flagowym smartfonie konkurencji.
    No ale fakt że "u konkurencji też Murzynów biją" nie jest żadnym usprawiedliwieniem dla Nokii. Tutaj duży minus.

    PS. jak już jesteśmy przy nawigacji - dzięki jednej z aplikacji z Ovi sklepu można zamienić N8 w tracker GPS, ostatnimi dniami intensywnie testowałem tą funkcję.
    Do najdokładniejszych trackerów GPS trochę Nokii brakuje, ale w razie czego ujdzie.
    "Dobry tracker" to dla mnie taki zapisujący z dokładnością do kilku metrów. N8 zapisuje z dokładnością 10-20 m.
    W razie czego służę porównaniem - zapisem z trackera GPS oraz z N8 z tej samej wycieczki (pliki .gpx do wyświetlenia w GoogleEarth)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...