niedziela, 16 października 2011

Nokia N8 i Symbian Anna

Symbian Anna to dość długo zapowiadana i dość długo oczekiwana aktualizacja systemu operacyjnego Symbian^3. O tym, że instalacja składa się z dwóch plików pisałem już wcześniej.

Oto oficjalny opis poprawek widoczny na ekranie aktualizacji oprogramowania telefonu Nokia N8:

informacja o poprawa wyglądu i szybkości działania telefonu

informacja o zgodności z większą liczbą aplikacji 
oraz porada wykorzystania do instalacji sieci W-Fi


Instalacja przebiega dość sprawnie. Pliki pobierane są szybko i bez zbędnych przestojów instalowane są w telefonie. Po zainstalowaniu aktualizacji jednak brak "fajerwerków", ani jakichkolwiek zauważalnych zmian graficznych - wygląd typowy dla Anny mój telefon zyskał już po wcześniejszej aktualizacji (jeszcze raz odsyłam do wcześniejszego wpisu).

Czy telefon Nokia N8 z nowym systemem Symbian Anna działa lepiej? To dość trudne pytanie... Z pewnością Nokia N8 nie stała się przez to szybka jak rakieta. Z jednej strony niby wyczuwalne jest jego delikatne przyspieszenie, ale z drugiej strony uważam, że może to być równie dobrze moje subiektywne wrażenie.

Prócz szybkości Nokia mogła poprawić też stabilność i wydajność. To dość ciekawy temat i być może warto powrócić do testów multitaskingu. Przypominam, że dotychczasowy rekord osiągnięty moją Nokią N8 to uruchomionych jednocześnie 37 aplikacji.

Dość zaskakujący jest jednak fakt, że Nokia niemal równolegle do informacji o Annie poinformowała również o kolejnej wersji systemu Symbian określonej tym razem mianem Belle...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...