sobota, 22 października 2011

Opera Mobile 10 na Nokia N8

Opera to bardzo dobra przeglądarka używana na komputerach wielu internautów. Jest ona dostępna również w wersji na telefony komórkowe. Na Nokię N8 można wgrać jedną z dwóch aplikacji: Opera Mobile lub Opera Mini.



Operę Mini na razie zostawiamy. Dziś kilka słów na ten temat działania tej drugiej wersji tj. Opery Mobile na Nokii N8, albo raczej "niedziałania". Dlaczego "niedziałania"? Otóż działanie tej dość przyjemnej dla oka i palca przeglądarki na Nokii N8 ma jedną dość poważną wadę... Wyłącza się ona niemal zawsze przy zmianie orientacji telefonu (z poziomej na pionową lub odwrotnie). Funkcja akcelerometru działa w N8 nad wyraz sprawnie, więc czasem nawet drobny, przypadkowy ruch telefonem brutalnie kończy korzystanie z zasobów WWW.



Nie muszę chyba rozwijać dalej tego wątku. Opisany efekt jest tak irytujący, że niestety skutecznie pchnął mnie do korzystania z dość siermiężnej alternatywy w postaci standardowej symbianowej przeglądarki internetowej. Podkreślam: niestety. Pod chyba każdym względem wolę od niej Operę. Gdyby tylko Opera Mobile dobrze działała...

5 komentarzy:

  1. Opisany problem dotyczy(ł) tylko Opera Mobile, z Operą Mini ten problem nie występował.

    Swoją drogą Opera Mini to bardzo ciekawa aplikacja i poświęcę jej w przyszłości odrębny wpis :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Powiem, szczerze zainstalowałem najpierw Mini i korzystam do dziś... a Mobile była na mojej N95... bo ja wiem 15 minut :-)... strasznie zwalniała a nie zauważyłem różnicy między mini a mobile... jak możesz to ją opisz bo ja nic na ten temat nie wiem :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Opis Opery Mini:
    http://n8love.blogspot.com/2012/01/nokia-n8-i-opera-mini-65.html

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...