piątek, 10 lutego 2012

Nokia N8 - Symbian Belle i problemy po instalacji

Symbian Belle jest już na dobre na pokładzie mojej Nokii N8.
I nawet zacząłem tę wersję lubić :-)




Chyba nie muszę podkreślać, że nie była to bynajmniej miłość od pierwszego wejrzenia? ;-)


Czas na krótkie podsumowanie.
Po instalacji Symbian Belle spotkało mnie nieco niespodzianek. Poniżej świeżo sporządzona lista dotycząca mojego egzemplarza Nokii N8.

NEGATYWY
==========
1) Znikają ustawienia:
- ustawienia połączeń internetowych Wi-Fi,
- ustawienia połączeń internetowych sieci komórkowej operatora,
- ustawienia poczty e-mail
ROZWIĄZANIE: wprowadzić ręcznie ustawienia na nowo (lub w przypadku sieci komórkowej automatycznie poprzez wysłanie sms z konfiguracją ze strony WWW operatora).

2) Znikają aplikacje:
- aplikacja Angry Birds Free
- aplikacja Angry Birds (pełna, płatna wersja, zakupiona w Nokia Sklep za 10 PLN ok. dwa miesiące wcześniej)
- aplikacja Swype
- aplikacja SnapShot
- aplikacja SportTracker
- aplikacja Galaxy On Fire
- aplikacja Real Golf 2011
- aplikacja Talking Humster
ROZWIĄZANIE: ponowna instalacja wszystkich aplikacji (Angry Birds w pełnej wersji jest dostępne wraz z kilkoma innymi aplikacjami dla osób, które zaktualizowały pakiet Nokia Suite na potrzeby instalacji Symbian Belle w swoim telefonie).

3) Uszkodzeniu ulegają aplikacje:
- aplikacja Opera Mini
- drobne aplikacja z Nokia Sklep
ROZWIĄZANIE: odinstalowanie aplikacji / usunięcie jej, ponowne pobranie aplikacji z Sklepu Nokia i jej instalacja.

4) Znika część kodeków wideo:
- problemy z odtwarzeniem niektórych plików *.mp4
- problemy z odtwarzeniem niektórych plików *.flv
(dokładnie te same pliki działały bez problemów na Symbian^3/Anna)
ROZWIĄZANIE: brak rozwiązania (w Symbian Anna część plików wideo, które nie chciały działać przy otwieraniu z poziomu odtwarzacza wideo można było odtworzyć korzystają z menedżera plików, w Symbian Belle ten patent jednak już nie działa).

5) Znikają foldery w menu.
ROZWIĄZANIE: samodzielnie stworzenie ręcznie na nowo potrzebnych folderów i przeniesienie tam wybranych aplikacji.

6) Powstaje "śmieciowy" folder "Nokia_Belle", zawierający odpadki moich danych/aplikacji używanych na wersji Anna.
ROZWIĄZANIE: samodzielna, indywidualna penetracja folderu i analiza co jest potrzebne, a co już nie.

7) Zauważalne jest skrócenie czasu pracy na baterii.
ROZWIĄZANIE: zewnętrzny akumulator DC-11... taki żart ;-)

8) Problemy z pracą jako modem internetowy podłączony do komputera.
Często w ten sposób wykorzystuję Nokię N8 i w ciągu kilka dni zaobserwowałem kilkakrotnie nagłe rozłączanie połączenia i samoczynne restartowanie się telefonu. Na wersji Anna zdarzyło mi się to może dwa razy przez rok korzystania, a na Belle nagminnie...
ROZWIĄZANIE: na razie brak rozwiązania (może Nokia wypuści jakąś poprawkę).

Na razie tyle narzekań...


POZYTYWY
==========

1) Zarządzanie połączeniami - rozwijane z górnej części ekranu aż po sam dół. Teraz w wersji graficznej - ładne i funkcjonalne.

2) Duże kontakty (pojedyncze kontakty) i małe kontakty (grupy kontaktów).

3) Ustawianie każdej ikony na ekranie w niemal dowolnym miejscu. Wystarczy ją przytrzymać, a po chwili pojawi się możliwość przesunięcia jej lub usunięcia.

4) Stały podgląd godziny - aktualna godzina jest teraz widoczna w stałym pasku ponad ekranami i niezależnie od nich.

5) Możliwość wywołania menu telefonu bez naciskania fizycznego przycisku "Menu" pod ekranem w lewej części obudowy. Nokia N8 stała się więc jeszcze bardziej dotykowa :)

6) Lepszy widżet poczty - zajmuje co prawda więcej miejsca, ale daje lepszy podgląd sytuacji w skrzynce e-mailowej.


POST SCRIPTUM
=============
Niniejszy wątek jest rozwojowy, więc z pewnością pojawi się tu jeszcze więcej informacji...

35 komentarzy:

  1. Dingo, funkcja wyciszania była dostępna, jest dostępna, także w symbian anna ... Zastanawiam się czy aktualizować

    OdpowiedzUsuń
  2. Ps. Ja nawet nie mogę aktualizować, muszę czekać na branding od orange :/

    OdpowiedzUsuń
  3. # TaKeT

    Dzięki za informacje - miałem właśnie wątpliwości co do niej. Z tego co wiem w standardowym Symbian^3 jej raczej nie było. Czyli dopiero w Anna? :)

    Co do aktualizacji to naprwdę nie ma się nad czym zastanawiać. Ja już jestem przekonany co do Belle :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Chyba nie było... W każdym razie ja i tak muszę czekać na orange...

    OdpowiedzUsuń
  5. Aha skrót do menu był też w annie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. A Ty masz N8 bez brandingu Orange?

    OdpowiedzUsuń
  7. Czy ktoś zwrócił uwagę na problemy z konfiguracją ustawień internetu?
    Jestem po kilku rozmowach z technikami z Nokii i dopiero przy trzeciej rozmowie pewna pani przyznała, że mają problemy z Belle. Ponoć zwrócili się, jeszcze wczoraj, do swoich programistów i czekają na usunięcie usterki.

    OdpowiedzUsuń
  8. # TaKeT
    No właśnie byłem przekonany, że skoro mam Nokię N8 z oficjalnej dystrybucji Orange to mam wersję brandingową. A tu niespodzianka - aktualizacja Belle od razu była dostępna do pobrania i to bez jakichkolwiek problemów :)

    # Kantysta
    Zgadza się - są problemy. Trzykrotnie wprowadzałem w Belle ręcznie konfigurację dla Orange i za każdym razem były problemy. Potem ściągnąłem konfugurację smsem z WWW Orange (zatwierdzenie przez PIN: 1234) i w efekcie Internet zaczął działać, ale za każdym razem przy łączeniu pojawiał się komunikat (w lewym górnym rogu ekranu) "błąd połączenia". Dziś jest już bez problemów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, u mnie nic nie pomaga. Mam kartę play'a, ale telefon miał branding plusa, to jednak bez znaczenia. Aktualizacja przebiegła bez problemów. Kłopoty z ustawieniami internetu są nadal, pomimo ręcznego wprowadzenia ustawień. Najwyraźniej Nokia nie przyłożyła się do Belle, ale zbytnio się tym nie przejmują.

      Usuń
  9. Chyba jednak zostanę jeszcze trochę przy annie... tak gdybając to możesz mieć tak, że poprostu bardzo wcześnie kupiłeś telefon i orange nie zdąrzyło w nim nic nabajdużyć...

    Ja dzięki twoim screenom mam 2 w jednym :D... link:http://imageshack.us/f/220/scr000024j.jpg/

    pobrałem widok i dałem jako tapetę... I tylko każdy się wnerwia że nie może odpalić opery... jak nuda to człowiek kombinuje...

    OdpowiedzUsuń
  10. A może jakaś rada co zrobić ze zdjęciami robionymi po aktualizacji niewidocznymi w eksploratorze folderów na komputerze? Bo szczerze mowiąc dla mnie było to dużo wygodniejsze, jak wszystko było poukładane w folderach datami.

    OdpowiedzUsuń
  11. #TaKeT
    1) Dałeś czadu z tą tapetą :) Gdybym wiedział, to dałbym screenshoty lepszej jakości :D
    2) Co do mojej N8 - dokładnie tak samo myślę. Kupiłem ją w momencie premiery na polskim rynku, więc pewnie Orange jeszcze nie zdążył w moim egzemplarzu napaskudzić :)
    3) Daj znać jak tylko już pojawi się Belle dla wersji brandingowej Orange :) Ciekawe jakie "kwiatki" tam się pojawią ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Pewnie że napiszę... Myślę że nie będzie to nic więcej jak osobne wejście do internetu zmuszające do odwiedzenia Orange World i taki sam widgecik... Tyle mam w annie tego spamu ;)

    A co do Belle, przeglądarka systemowa przyspieszyła? A menu da się jednak poukładać w folderach? Wczoraj pobrałem ze sklepu świetny programik - ThumbinailFolder. Tworzy miniatury folderów, zawartości folderów - tak jak w windowsie jak masz zdjęcia w folderze... To też może pomóc uporządkować bellę... Screen: imageshack.us/f/521/scr000025d.jpg/ . Programik co prawda za 3,69 ale jednak się skusiłem :)

    OdpowiedzUsuń
  13. aha jakbyś robił screeny to proszę o poziomy ekr głównego... Zrobie kolejna przeróbkę... :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Szczerze mówiąc u mnie nie było większości z tych problemów, mam N8 od orange i zainstalowali mi Belle w serwisie Nokii (niestety za kasę:(. Natomiast jest inny problem przy Annie bateria wytrzymywała 3.5 dnia, po zainstalowaniu Belle nie jest w stanie wytrzymać nawet doby. Czy ktos miał ten problem i znalazł rozwiazanie? Nie chce wracać już do Anny, ale takie zużycie bateria to lekka przeginka.

    OdpowiedzUsuń
  15. Hmnn... Możesz pobrać z Ovi apsy do regulacji baterii, jak nie korzystasz z internetu to przełącz się z 3G/dual na 2G (gsm), zamykać zbędne apsy, wyłączyć wygaszacz... Tyle mam pomysłu...

    OdpowiedzUsuń
  16. Dzięki będę próbował, ale ustawienia są identyczne jak w Annie. No zobaczymy

    OdpowiedzUsuń
  17. Musisz też założyć że mogli ci podmienić baterię na serwisie

    OdpowiedzUsuń
  18. Mam ten sam problem z baterią ale aktualizację robiłem sam więc mi baterii nikt nie podmienił :-)
    Próbuję znaleźć źródło problemu ale jak do tej pory to nic nie namierzyłem :-(

    OdpowiedzUsuń
  19. Ściągnij Batery Extender i wybierz opcje ,,normalizuj prąd"

    OdpowiedzUsuń
  20. Mam ten sam problem z bateria,na Annie wytrzymywala mi poltorej dnia w czy byl (6 do 7 godzin na wlaczonym radiu internetowym i transmiterze) teraz pod koniec dnia musze juz ladowac,wszystkie opcjie dalem do minimum,tj.ekran,wibracjie,tony itd.

    OdpowiedzUsuń
  21. ja mam tak jak Wy w nokii E7 na sym anna 025....

    Może to swoiste ,,zachęcanie" do zakupu akumulatora zewn. Dc-11

    OdpowiedzUsuń
  22. Rzeczywiście Belle żre baterię jak głupia... Postanowiłem obserwować telefon przez kilka dni. I rzeczywiście u mnie też to niestety widać.

    Dodatkowo są problemy z połączeniem internetowym (N8 jako modem podpięty do komputera).

    Oba problemy dopisuję do treści wiadomości.

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja się wstrzymam od aktualizacji belle... Jak ja teraz mam max 11h to w bell będzie 6h ;(

    OdpowiedzUsuń
  24. Niestety ale po aktualizacji na Belle pojawił się problem z rozmowami.. chodzi o to że jak z kimś rozmawiam to co jakiś czas zanika mój głos, ale osobę z którą rozmawiam słyszę normalnie.. problem pojawił się jak już napisałem w mojej N8 właśnie po uktualizacji z Anny na Belle.. identyczny problem ma mój kumpel. (również po zaktualizowaniu swojej N8) :-(((

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja na swojej wersji nie mam żadnych problemów... Miałeś soft bezpośrednio z nokii czy z brandingiem któregoś z operatorów?

      Usuń
    2. miałem symbiana Annę. na Bellę zaktualizowałem sobie ze swojego zarejestrowanego konta na ovi.. podłączyłem przewodem i heja... dziwne że razem ze znajomym mamy ten sam problem..

      Usuń
  25. jak sprawa wyglada z odtwarzaniem filmow po aktualizacji do belle? czy rzeczywiscie zostalo cos okrojone? czy nadal wystepuje problem z odtwarzaniem filmow, ktore zajmuja wiecej niz okolo 700mb?

    OdpowiedzUsuń
  26. co mnie wkurzyło po aktualizacji do belle:
    - zegarek podczas wygaszonego ekranu w lewym górnym roku (za czorta nie da się zmienić jego pozycij)
    - wchodząc w WIADOMOŚĆI wyświetlają mi się wszystkie wiadomości odebrane wysłane, kopie robocze zamiast foldery wiadomości odebrane/wyslane/kopie robocze. Za każdym razem trzeba wejść w opcje i kliknąć pokaż foldery !! to mnie po prostu wyprowadza z równowagi
    - kolejna sprawa to ten zegarek na ekranie głównym też zmienić się go nie da ! (tylko cyfrowy/analog ale to i tak nie to co bym chciał)
    - bateria pada teraz 2x szybciej
    - kolejna sprawa to ikonka wejścia do menu w lewym dolnym rogu. Po ch***e mi to skoro mam od tego przycisk "MENU" !?
    - wiadomości sieciowe szlak trafił... bo na małym paseczku ich nie wyświetla
    - odtwarzacz muzyczny zawiesza mi się notorycznie
    - telefon zaczął gubić zasięg
    Mógłbym jeszcze sporo wymieniać ale każdy kolejny punkt przynosi mi ochotę wkomponowania mojej C7 w ściane
    Kto wypuścił taka niedoróbkę w eter ? Bo mam ochotę policzyć mu zęby. Teraz do Symbiana^3 już nie wróce :/ Wrrrrrrrrrrr.....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Współczuję, choć nie wszystkie opisane przez Ciebie problemy występuję w mojej Nokii N8:

      - zegarek podczas wygaszonego ekranu w lewym górnym roku (za czorta nie da się zmienić jego pozycij)
      [niestety, mam ten sam problem]

      - wchodząc w WIADOMOŚĆI wyświetlają mi się wszystkie wiadomości odebrane wysłane, kopie robocze zamiast foldery wiadomości odebrane/wyslane/kopie robocze. Za każdym razem trzeba wejść w opcje i kliknąć pokaż foldery !! to mnie po prostu wyprowadza z równowagi
      [niestety, mam ten sam problem - szkoda, że nie można zapisać preferowanego widoku na stałe]

      - kolejna sprawa to ten zegarek na ekranie głównym też zmienić się go nie da ! (tylko cyfrowy/analog ale to i tak nie to co bym chciał)
      [ja już chyba się przyzwyczaiłem]

      - bateria pada teraz 2x szybciej
      [u mnie wydajność baterii na pewno aż tak nie spadła]

      - kolejna sprawa to ikonka wejścia do menu w lewym dolnym rogu. Po ch***e mi to skoro mam od tego przycisk "MENU" !?
      [dzięki tej opcji telefon jest bardziej dotykowy - dla mnie to plus, a nie minus]

      - wiadomości sieciowe szlak trafił... bo na małym paseczku ich nie wyświetla
      [nie korzystam z wiadomości sieciowych]

      - odtwarzacz muzyczny zawiesza mi się notorycznie
      [to akurat zaskakujące, bo na mojej N8 nigdy, na żadnej wersji OS, nie miałem jakichkolwiek problemów z odtwarzaczem muzycznym]

      - telefon zaczął gubić zasięg
      [nic takiego u mnie nie występuje - na szczęście]


      Na koniec: problem z zasięgiem to problem naprawdę poważny, więc sugeruję Ci skorzystanie z gwarancji na telefon i wizytę w serwisie.

      Powodzenia!

      Usuń
    2. Co wam tak ten zegar przeszkadza?

      Usuń
  27. Zawsze możesz ze sklepu ściągnąć wygaszacz Nokia Sleeping Screen i ustawić sobie zegarek na środku :]

    OdpowiedzUsuń
  28. A ja qtwa żałuje że aktualizowałem! wcześniej to ład i skład był, a teraz od dupy strony próbuje wejść i wszystko SYF jeden!
    Poukładane było, pogrupowane i znaleźć można było wszystko, a teraz zrobili jak iPhone - wszystko w jednym - no szła macicy!

    Da jakoś powrócić do poprzedniej wersji?

    Z góry dzięki za rady jak - tomasz19820@interia.pl

    dzięki i powodzenia z "zabawą"

    OdpowiedzUsuń
  29. ja też mam problem z połączeniem internetowym w noki n8 a mam w play a w wcześniej był w plusie i jak wchodzę w internet to piszę połączenie nie udane

    OdpowiedzUsuń
  30. A ja wam powiem tyle.Miałem rózne najnowsze wynalazki typu smartfon.Wszystkie mnie wkużały.Teraz kupiłem używkię za 150zł N8,i jest super.Nie za duży,nie za mały.Akurat.I orzechy można nim tłuć,nie to co te plastikowe zabawki.Moja ląduje po kilka razy dziennie na betonie(warsztat) mechaniczny :).

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...