czwartek, 3 maja 2012

Nokia N8 i Silesia Marathon 2012 - półmaraton 21,097 km

Dziś tj. 3. maja 2012 r. startowałem w Silesia Marathon 2012 w biegu półmaratońskim. Do wyboru były dystans maratonu (42,125 km) i półmaratonu (21,097 km). Wybrałem ten drugi dystans, bo biegać maratony niespecjalnie lubię, poza tym to dopiero początek sezonu i forma jest jeszcze daleka od docelowej, a przede wszystkim moje stawy (szczególnie prawe kolano) źle znoszą biegi - zwłaszcza na długich dystansach. Ostatnia kwestia to moje podejście do biegania w tym sezonie - traktuję je w zasadzie czysto treningowo, jako uzupełnienie cyklu przygotowawczego do startów w Pucharze Polski 2012  w jeździe szybkiej na rolkach Polskiego Związku Sportów Wrotkarskich.

Wracając do tematu... Półmaraton był naprawdę ciężki. Upał, duchota, ale i... rekord życiowy. Mimo fatalnych warunków atmosferycznych (upał 30 st. C. i anemiczny wiaterek), dość trudnej trasy (liczne podbiegi i zbiegi, fragmenty trasy z kostką brukową) oraz startu niejako "z marszu" (biegałem w tym roku dotychczas tylko 4 razy - dwa razy zawody, dwa razy treningi) jednak poprawiłem swój najlepszy czas na tym dystansie, ustanowiony jeszcze w 2009 r. Dodatkowo ukończyłem ten półmaraton w drugiej setce (do biegu zgłosiło się ponad 500 osób) czyli najwyżej w historii moich startów na różnych dystansach biegowych. I tyle radości, bo oczywiście są też przykre konsekwencje - mam poparzoną głowę od słońca, a stawy kolanowe bardzo bolą (choć mięśnie nóg na szczęście zniosły bieg bez uszczerbku). Dlatego właśnie wolę rolki. Mięśnie nóg pracują tam równie intensywnie, ale ze znikomym obciążeniem stawów, a jeśli chodzi o ochronę przed słońcem... na głowie jest kask :)

słup ogłoszeniowy z plakatem Silesia Marathon 2012
w pobliżu biura zawodów

Medale na wspólnej mecie czekały tradycyjnie na wszystkich, którzy dobiegną. Dwie odmienne wersje - dla uczestników maratonu i dla uczestników półmaratonu. Poniżej mój egzemplarz czyli wariant "półmaratonowy":




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...