sobota, 2 czerwca 2012

Nokia N8 i płatna autostrada A4

Piątek 1 czerwca 2012 to początek pobierania opłat za przejazd autostradą A4 na odcinku Wrocław - Gliwice. Akurat w tym dniu jechałem służbowo do Opola i miałem okazję zobaczyć wielokilometrowe korki do bramek na drodze w kierunku Katowic.



Wjeżdżając przez bramkę na płatny odcinek A4 pobrałem bilet, który stanowi podstawę do obliczenia wysokości opłaty przy zjeździe z autostrady.




Znając doskonale stawki za autostradę A4 na odcinku Katowice-Kraków nastawiłem się na podobną kwotę. Spotkało mnie miłe zaskoczenie - opłata za odcinek do Opola wyniosła tylko nieco ponad 7 zł, czyli znacznie mniej.

Ale i tak uważam, że drogi (włącznie z autostradami) powinny być bezpłatne. A jeśli już koniecznie muszą być płatne, to lepszym (i tańszym) rozwiązaniem są tzw. winietki - wzorem Austrii, Czech, Szwajcarii.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...