poniedziałek, 27 lutego 2012

Nokia 808 PureView - premiera

W trakcie Mobile Mobile World Congress 2012 koncern Nokia zaprezentował swój najnowszy model o nazwie Nokia 808 PureView.


Wręcz szokujące są parametry wbudowanego w telefon 808 PureView aparatu fotograficznego - ma on rozdzielczość... 41 MP (słownie: czterdzieścijeden megapikseli)! 

Oto krótki przegląd parametów 808 PureView:
- aparat fotograficzny z matrycą 41 MP, wyposażony w czterokrotny zoom optyczny, autofocus, optykę Carl Zeiss, ksenonową lampę błyskową i technologię „pixel over-sampling”,
- możliwość nagrywania filmów w jakości FullHD z 30 klatkami na sekundę,
- 4" wyświetlacz 16:9 nHD AMOLED z Gorilla Glass 360x640 pikseli, 16,7 mln kolorów,
- 512 MB pamięci RAM,
-16 GB pamięci wewnętrznej,
- slot na karty micro SDHC do 48 GB, 
- obsługuje NFC, Bluetooth 3.0, DLNA, 
- złącze HDMI,
- system dźwięku Dolby Headphone,
- wymiary 123,9 x 60,2 x 13.9 mm,
- bateria o pojemności 1400 mAh, 
- system operacyjny Nokia Belle.

Prognozowana cena Nokii 808 PureView to 450 euro. Urządzenie trafi do sprzedaży w drugim kwartale 2012 r.

9 komentarzy:

  1. Zapomniałeś dodać o :
    Nokia Rich Recording, która pozwala na nagrywanie plików audio o jakości porównywalnej z jakością płyt CD oraz nagrywanie i odtwarzanie w jakości Full HD
    -4krotny zoom przy HD
    a 1430 mAh heh.
    Wyglądem mi ten telefon do gustu nie przypadł;/ 803 ładniejszy.
    Powiedz mi proszę okiem fotografa czy te 41Mpix z których de facto mamy 38Mpix do dyspozycji zrobią swoją robotę? Czy to tylko chwyt "marketingowy" i nie będziemy widzieć, żadnej różnicy między tym co teraz mamy w n8? Pytam jako typowy laik w tym temacie. (żeby nie było:p)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też nie fotograf (nie profesjonalista - zaawansowany amator ;D) i wydaje mi się że trochę marketingu w tym jest... Jakby tyle mpx było zapakownych do lustrzanki, to mogło by pokazać 100 mocy... Tutaj może za to pomóc w późniejszej obróbce gdyż można będzie wyciąć malutki kawałek z całego zdjęcia bez obawy o spadek jakości...

    Trzeba mi dodać też że telefony kompresują zdjęcia, zmniejszając ich rozmiar... Ciekawi mnie jak to będzie w przypadku tego telefonu

    Niestety ten ewenement na dzień dobry dostał w kość...

    Po pierwsze symbian a nie wp - sam boleśnie się przekonuje że jakim bym nie był optymistom i tak nokia store nie dorównuje android market....

    Po drugie ekran - mam nokie e7 która też ma 4cale w rozdzielczości 640x320... I niestety, poszarpane skosy na zdjęciach to codzienność


    Mimo szczerych chęci nie wróże temu modelowi szczęścia gdyż po za aparatem jest na dzień dobry low-end"em... Gdyby dali do niego wp i dual core chociażby 1 Ghz to byłby popularny... A tak przemawia argument logiczny; po kiego mi k**** wydawać 2,500 patyka na tgelefon który nie ma przyszłości...

    A żem siem napisał

    OdpowiedzUsuń
  3. I bardzo dobrze, że się rozpisałeś dyskusja jest potrzebna by obalać mity ;-). Zastanawiające jest, że pakują super kartę graficzną, a nie dają dobrego procka. Jedynym rozsądnym argumentem tego jest, iż obecny symbian i ew. nowe symbiany nie są w stanie wykorzystać większego procesora. (jak w powiedzeniu po co przepłacać). Ja pewnie poczekam na jakąś dobrą cenę w Orange. O ile przez te parę miesięcy od jego produkcji nie wyjdą jakieś 'kwiatki'. A takie małe OT(wybacz): Jak włączysz w belli wygaszacz tj. zegar cyfrowy to cyfry zegarka masz pełne, czy zakreskowane? Na Annie miałem pełne, teraz niestety nie. (mimo, że przy pierwszym uruchomieniu podczas instalacji było ok).

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam też zakreskowane skośnie... Szkoda z tym telefonem... Gdyby dali do niego WP to i mogliby lepszego procka wsadzić i rozdzielczość ekranu była by lepsza... Nokia bardzo lubi w flagowych modelach dawać podzespoły z low-end"ów... Np. I nokia E7 i N8 mają parametry zbliżone do niskobudżetowego samsunga galaxy mini... Dobrze że chociaż ratuje Nokię to że umie dobrze optymalizować soft do hardware'u...

    Btw. Sprawdzałem sobie ostatnio i nasze nokie (E7, X7, N8, C7) pracują na tym samym procesorze co 700 i 701 z taktem 1 Ghz... Może więc da się je przyspieszyć...

    OdpowiedzUsuń
  5. Rozdzielczość matrycy to bynajmniej nie najważniejszy parametr dla cyfrowego aparatu fotograficznego. Znacznie większe znaczenie ma jej fizyczna wielkość (powierzchnia), a także zastosowana optyka. Tyle teorii.

    W praktyce (przynajmniej na pierwszych samplach) okazuje się, że Nokia 808 PureView prezentuje zaskakująco wysoką jakość zdjęć jak na aparat fotograficzny, który nie jest lustrzanką. A zaskoczenie jest już ogromne, kiedy człowiek uświadamia sobie, że to "tylko" telefon komórkowy :)

    Oczywiście z 41MP tylko część jest użyteczna, a na dodatek specyfika powstawania zdjęć w przypadku Nokii 808 PureView powoduje, że 8 pikseli jest łączonych w jeden... coś jakby kontr-interpolacja ;-)

    Temat ciekawy, z pewnością wkrótce pojawi się więcej informacji.

    OdpowiedzUsuń
  6. Zamierzasz mieć tą towarzyszkę dla N8? Ja czuje się dzięki tegorocznemu MWC zapędzony w technologiczny kanał... 4 rdzeniowe procki w telefonach, 41 mpx od nokii, prognozowany ekran fullHD do SGSIII... Litości... Ja nawet nie mam monitora fullHD w komputerze... Nie mówiąc o 4-rdzeniowym procku...

    A jak odpowiesz na moje i juiceman'a zarzuty dla 808??

    OdpowiedzUsuń
  7. Zamierzasz mieć tą towarzyszkę dla N8? Ja czuje się dzięki tegorocznemu MWC zapędzony w technologiczny kanał... 4 rdzeniowe procki w telefonach, 41 mpx od nokii, prognozowany ekran fullHD do SGSIII... Litości... Ja nawet nie mam monitora fullHD w komputerze... Nie mówiąc o 4-rdzeniowym procku...

    A jak odpowiesz na moje i juiceman'a zarzuty dla 808??

    OdpowiedzUsuń
  8. BTW jakie zarzuty xD Toć to zwykłe pytania xD

    OdpowiedzUsuń
  9. Kurz opadł ale ważące 11 Mb zdjęcia dalej robią na mnie wrażenie... Jestem teraz trochę bardziej optymistyczny, po tym jak usłyszałem że 808 dostanie procka 1,3 i 512 Mb ramu... Cieszy to... choć mnie również smuci bo muszę co najmniej rok popracować na swojej e7 z taktem 0,680 i 256 ramu... Chociaż w sumie... Tragedii nie ma... A Wy co myślicie?

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...