niedziela, 27 marca 2011

Nokia N8, USB Host i pendrivy

USB Host wbudowany w telefon Nokia N8 działa świetnie. Czym jest USB Host? Otóż Nokia poprzez specjalny kabelek OTG (On-The-Go) zakończony gniazdkiem USB umożliwia podpięcie pendrivów.

Spośród testowanych przeze mnie wielu pendrivów Nokia N8 poprawnie rozpoznała każdy z nich. Jedyny warunek: pendrive musi mieć system plików FAT32, ponieważ format NTFS i inne nie są rozpoznawane/obsługiwane.

Oto lista sprawdzanych przeze mnie pendrivów, które działają bez problemów z Nokią N8:
  • Kingston DataTraveler 256MB
  • Kingston DataTraveler 2GB
  • Kingston DataTraveler 8GB
  • Kingston DataTraveler 100 G2 4GB
  • Kingston DataTraveler Locker 16GB
  • Kingston DataTraveler Mini Lite 4GB
  • SanDisk Cruzer Micro 4GB
  • SanDisk Cruzer Micro 8GB
Zatem Nokia N8 nie ma żadnych problemów ze współpracą z pendrivami marek SanDisk i Kingston (najwięcej przetestowałem pendrivów Kingston model DataTraveler DT100).


Ponadto sprawdziłem, że jeden z pendrivów, Kingston DataTraveler Locker 16GB, po zmianie formatu z FAT32 na format NTFS rzeczywiście przestał być widziany przez Nokię N8. Czyli wszystko zgodnie z instrukcją.

Chociaż producent podaje, że Nokia N8 rozpoznaje urządzenia, które nie wymagają prądu większego niż 200mA czyli pendrivy, to jednak z poczucia obowiązku badacza sprawdziłem jeszcze zewnętrzny dysk twardy Samsung 2,5" USB 500GB, który ma format plików NTFS. Nie łudź się jednak, nie zadziałał. :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...