Trzy dni prób skończyły się dotarciem do przysłowiowej ściany. Nie da się.
Zadzwoniłem więc na infolinię Orange - tel.: *600. Wybrałem połączenie z konsultantem, problem określiłem jako techniczny i chwilę poczekałem na zgłoszenie. Najpierw konsultantka, potem konsultant i jeszcze raz konsultant. Być może trudno w to uwierzyć, ale telefoniczne debaty z Działem Technicznym trwały 1,5 godziny. Z pewnością zostałem Klientem Dnia Infolinii Orange :-)
Jako że telefon jest nowością w sensie sprzętowym, ale i jako system (Symbian 3), więc nie istniało gotowe rozwiązanie. Zostało ono wypracowane w czasie rzeczywistym, w trakcie dość długich testów. Za podstawę rozwiązania posłużyły ustawienia z Nokii N900. Co ciekawe ma ono charakter wersji beta lub jak kto woli - prowizoryczny. Zostało ono jednak zapisane przez Orange jako procedura pomocy dla tego typu zgłoszeń. Przy połączeniu z zastosowaniem opisanego rozwiązania wyświetla się co prawda początkowo informacja o błędzie, ale chwilę później telefon łączy się już z Internetem. Najważniejsze, że działa.
Czas na szczegóły rozwiązania dla sieci Orange. Opcji jest kilka:
- Samodzielna walka z ustawieniami telefonu (polecane dla długotrwałego zabijania czasu).
- Telefon na infolinię Orange (*600) i prośba o przesłanie smsem ustawień GPRS (opcja dla lubiących proste rozwiązania).
- Ręczne wprowadzenie ustawień w telefonie (opcja dla majsterkowiczów). Szczegóły poniżej.
Ręczne ustawienia Internet GPRS dla Nokii N8 w sieci Orange:
Należy wejść w menu, a następnie zagłębić się na poziom ustawień internetowych.
Menu > Ustawienia > Łączność > Ustawienia > Sieci docelowe > ....
Wpisujemy po kolei:
- Nazwa połączenia: Internet GPRS APN
- Nośnik danych: Dane pakietowe
- Nazwa punktu dostępu: internet
- Nazwa użytkownika: internet
- Żądanie hasła: nie
- Hasło: internet
- Uwierzytelnianie: Normalne
- Strona główna: (dowolna)
A teraz ustawienia zaawansowane (wejście z tego samego poziomu, poprzez przycisk Opcje).
- Typ sieci: IPv4
- Adres IP telefonu: Automatyczn.
- Adresy DNS:
194.204.159.1
194.9.223.79 - Adres serwera proxy: Brak
- Numer portu proxy: 0
Powodzenia!
Wystarczyło wejść w ustawienia->ustawienia aplikacji->kreator ustawień i wybrać orange.
OdpowiedzUsuńSkoro powstał ten wpis to najwyraźniej jednak "nie wystarczyło" :-)
OdpowiedzUsuńKreator to jedna z pierwszych rzeczy, którą sprawdza się w tej sytuacji. Sprawdzałem to samodzielnie, sprawdzał też konsultant Orange... i nic. Za to zadziałało opisane powyżej rozwiązanie. I działa do dziś.
kurde u mnie nie działa
OdpowiedzUsuńBardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.
OdpowiedzUsuń