piątek, 1 kwietnia 2011

Nokia N8 vs. Canon EOS 5D

Postanowiłem korzystając ze słonecznej pogody za oknem skonfrontować możliwości fotograficzne telefonu komórkowego Nokia N8 oraz aparatu fotograficznego - lustrzanki cyfrowej Canon EOS 5D. Pomysł tego szatańskiego porównania podsunęli mi znajomi.

Ujęcia były wykonywane przez okno. Nokia N8 pracowała w trybie pełnej automatyki. Aby zminimalizować mój wpływ na uzyskane zdjęcia postanowiłem w przypadku lustrzanki cyfrowej również skorzystać z trybu pełnej automatyki. Jak wyglądają zdjęcia z obu urządzeń? Oto efekty:

Nokia N8 Tessar 2.8/28 (28 mm)

Canon EOS 5D + 28-80 mm 3.5-5.6 II (28 mm)

Canon EOS 5D + 24-70 2.8 L (24 mm)


Nie usuwałem danych EXIF. W przypadku Canona użyłem do celów porównania dwóch obiektywów: poniewierającego po dnie szuflady starego, plastikowego obiektywu 28-80 mm 3.5-5.6 II, a następnie ciężkiej eLki o podobnej ogniskowej czyli 24-70 2.8 L.

Wnioski? Tragedii nie ma. Nokia N8 daje sobie radę wręcz zaskakująco dobrze. Jeśli chodzi o odwzorowanie kolorów to... nawet lepiej niż Canon na programie automatycznym!

P.S. Aha, to naprawdę nie jest prima-aprilis! :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...